Fokus-guruh – bu ma’lum bir mavzuga qaratilgan jamoaviy suhbat. Odatda, guruh muhokamasida maxsus mezonlar bo’yicha tanlangan 7-8 respondent ishtirok etadi. Mavzuni muhokama qilishni professional moderator boshqaradi.

Miqdoriy so’rovlardan farqli o’laroq, sifatli usul bo’lgan fokus-guruh muhokamasi tinglovchilarning motivlarini chuqurroq tushunishga va uning hissiy reaktsiyasini o’rganishga qaratilgan. Miqdoriy intervyular “qanchalik” savollariga javob bersa, fokus-guruhdagi munozaralar “nima uchun” degan savolga javob beradi.

Fokus-guruhlarning asosiy maqsadlari quyidagilardan iborat:

Keyingi miqdoriy tekshiruvlar uchun gipotezalarni ishlab chiqish;

Anketa shaklini yaratishda foydali bo’lishi mumkin bo’lgan ma’lumotlarni olish;

Turli xil mahsulot toifalari haqida qo’shimcha asosiy ma’lumotlarni olish;

Yangi mahsulot kontseptsiyasi (dizayn, mahsulot sifati, reklama kontseptsiyasi elementlari va boshqalar) haqida fikr olish.

Fokus-guruh muhokamasi jarayoni videoga olinadi. Agar munozarada muammoning yangi va kutilmagan tomonlari aniqlansa, savollar darhol o’zgartiriladi va to’ldiriladi.

Fokus-guruh muhokamasi tadqiqot usuli juda moslashuvchan (muhokamaga qo’shilish va uning yo’nalishini o’zgartirish imkoniyati tufaylidir). Fokus-guruh muhokamasini o’tkazishda auditoriya proyektiv usullardan foydalangan holda vizual va audio materiallarni (reklama plakatlari, logotiplar, o’rash va boshqalar) sinab ko’rishi mumkin.