CAPI tadqiqoti: planshetlar va/yoki noutbuklar/kompyuterlarda kompyuterlashtirilgan shaxsiy yuzma-yuz suhbatlar.

CAPI (Computer Assisted Personal Interview- kompyuter yordamida shahsiy intervyu) – bu respondent bilan shaxsiy suhbatga asoslangan marketing tadqiqotlari usuli bo’lib, intervyu oluvchi quyidagi maqsadlarda planshet yoki noutbukdan foydalanadi:

  • Savollar: Savollar qurilma ekranida aks etadi.
  • Javoblarni yozib olish: Respondentlarning javoblari sensorli ekran, klaviatura yoki stilus yordamida kiritiladi.
  • Sifat nazorati: tizim avtomatik ravishda javoblarning to‘liqligi va to‘g‘riligini tekshiradi. Shu bilan birga, mos bo’lmagan respondentlar darhol chiqarib tashlanadi.

CAPI so’rovlarining afzalliklari:

  • Ma’lumotlarning aniqligini oshirish: Kompyuter tizimi javoblarni yozib olishda inson omili bilan boglik xatolarini yo’q qiladi.
  • Sarflangan vaqtni qisqartirish: So‘rovni avtomatlashtirish intervyu jarayonini tezlashtiradi.
  • Ma’lumotlar sifati yaxshilash: Multimedia (tasvirlar, rasmlar, videolar) dan foydalanish so’rovlarni yanada qiziqarli va ma’lumotli qilishi imkonini beradi.
  • Standartlashtirish: CAPI so’rovlari suhbat utkazish uchun yagona yondashuvni ta’minlaydi.
  • Chuqur tahlil: CAPI yanada murakkab va ko‘p bosqichli so‘rovlarni o‘tkazish imkonini beradi.
  • Mobillik: Planshetlar noutbuklarga qaraganda mobilroq bo‘lib, istalgan joyda so‘rov o‘tkazish imkonini beradi.
  • Foydalanish imkoniyati: planshetlar va noutbuklar an’anaviy usullardan (qog’oz so’rovnomalariga) qaraganda ancha qulaqroq, bu esa auditoriya qamrovini oshiradi.

CAPI so’rovlarini o’tkazishda nimani etiborga olish kerak

  • • Narhi: planshetlar va noutbuklar kogoz anketalarga qaraganda qimmatrok, ammo kompyuterlariga qaraganda arzonrok.
  • • Technik murakkablik: suhbatdoshlar qurilma va dasturii ta’minotdan foidalanishga o’rgatilishi kerak.

CAPI sorovlarini qollash:

  • B2B tadqiqoti: CAPI so’rovlari ko’pincha kompaniyalar va ularning vakillari haqida ma’lumot to’plash uchun ishlatiladi.
  • B2C tadqiqoti: hozirda CAPI so’rovlari ko’pincha loyihaning maqsadli auditoriyasi bo’lgan shaxslar o’rtasida ma’lumot to’plash uchun ishlatiladi.
  • Nozik mavzular bo’yicha tadqiqotlar: CAPI sovrovlari nozik mavzular haqida ma’lumot to’plash uchun samaraliroq bo’lishi mumkin, chunki respondentlar computer yoki planshetda savollarga javob berishda o’zlarini qulayroq his qilishlari mumkin.
  • Murakkab tadqiqotlar: CAPI so’rovlari katta hajmdagi ma’lumotlarni to’plashni talab qiladigan murakkab tadqiqotlar uchun juda mos keladi.
  • Erib borish qiyin bo’lgan joylarda tadqiqot: planshetlar oflayn rejimi tufayli Internetga kirish imkoni bo’lmagan joylarda so’rovnomalar o’tkazish imkonini beradi.

CAPI so’rovlari aniq va ishonchli ma’lumotlarni to’plash uchun samarali vosita bo’lishi mumkin. To’g’ri yondashuv bilan, CAPI so’rovlari maqsadli auditoriyangiz haqida chuqurroq ma’lumot olishga va biznesingizni yaxshilashga yordam beradi.