Ushbu tadqiqot mijozlar tomonidan tovar belgisi/mahsulot/xizmatni idrok etishning o’ziga xos xususiyatlarini aniqlash imkonini beradi. Shuningdek, u iste’molchilarning tovar belgisi/mahsulot/xizmatga munosabatini aniqlash imkonini beradi.

 

Iste’molchilar tomonidan yangi mahsulotni idrok etishni, qadoqlashni o’rganishga qaratilgan marketing tadqiqotlari mahsulotni yaratishda zarur bo’g’indir.

 

Ushbu bosqich juda muhim, chunki marketing tadqiqotlari natijalariga ko’ra mahsulotning xaridorlar/iste’molchilar orasida mashhurligi haqida dastlabki xulosa chiqarish mumkin.

 

Ushbu tadqiqot quyidagilarga qaratilgan:

  • Mijozlarni reaktsiyasini aniqlash
  • Yangi mahsulotlarni ishlab chiqish
  • Mahsulot, qadoqlashning turli xususiyatlarini sinash
  • Mahsulotlarni qadoqlash va ularning turli toifadagi iste’molchilarga ta’siri xarakterini baholash
  • Mahsulot/qadoqlashning kuchli va zaif tomonlarini aniqlash
  • Ishga tushirishdan oldin mahsulot xususiyatlarini tuzatish imkoniyati

Ma’lumotlarni yig’ish jarayoni marketing tadqiqotining quyidagi usullari yordamida amalga oshiriladi: chuqurlashtirilgan intervyular, fokus-guruh muhokamalari va zal ichidagi testlar.