Media tadqiqotlari – bu turli ommaviy axborot vositalarining reytingi va auditoriyasini ochib beradigan tadqiqotdir. Tadqiqot reklama beruvchilar uchun mijozlarning afzalliklarini o’rganish va ijtimoiy tarmoqlar, davriy nashrlar, radiostansiyalar va telekanallarning reklama salohiyatini baholash uchun foydalidir.
Bunday tadqiqotlar muntazam ravishda olib borilishi kerak. Shunday qilib, siz doimiy xarakterga ega bo’lgan tendentsiyalar va muntazamlikni aniqlay olasiz. Media tadqiqotlarining davriyligi ommaviy axborot vositalaridagi o’zgarishlarni o’z vaqtida aniqlash imkonini beradi.
Masalan, yangi ijtimoiy media, davriy nashr, radiostansiya, telekanalning ishga tushirilishi yoki aksincha, mavjudligining yopilishi, formatning o’zgarishi: tahririyat mazmuni, dizayn, nashr, chiqish muddati va boshqalar.
Butun ommaviy axborot vositalarida tadqiqot quyidagi savollarga javob beradi:
- Qaysi onlayn ilovalar aholi orasida eng ommabop?
- Ijtimoiy tarmoqlarda qaysi bo’lim, kanallar, guruhlar ko’proq mashhur va tashrif buyuriladi.
- Qaysi telekanallar/dasturlar aholi orasida eng ommabop?
- Qaysi gazetalar, jurnallar eng mashhurdir?
- Sizning mijozlaringiz orasida qaysi telekanallar/dasturlar eng mashhur?
- Maqsadli guruh qaysi gazeta va jurnallarni ko’proq o’qiydi?
- Iste’molchilar gazeta va jurnallarning qaysi bo’limlarini tez-tez o’qiydilar, qaysi bo’limlarni umuman o’qimaydilar?
- Sizning mijozlaringiz qaysi radiostantsiyalarni tinglashni afzal ko’radilar?
- Sizning potentsial mijozlaringiz qaysi vaqtda radio tinglaydilar, televizor ko’radilar?
- Qanday televideniye yordamida mijozlaringiz tez-tez tomosha qilishadi (kabel televideniesi, hukumat, sun’iy yo’ldosh, ITV va boshqalar)?
Media tadqiqotlarining asosiy maqsadlari quyidagilardan iborat:
- Ommaviy axborot vositalari bozorining tuzilishi va uning asosiy ishtirokchilari pozitsiyasini tahlil qilish
- Turli ommaviy axborot vositalarining ommabopligi haqida ma’lumot olish, mashhurlik sabablarini aniqlash
- Mahalliy va respublika ommaviy axborot vositalari reytingi
- Asosiy reklama beruvchilar va reklama qilinadigan mahsulotlar guruhini aniqlash
- Reklama beruvchilarning reklama siyosatini tahlil qilish
- Iste’molchining davriy nashrlarni tanlash mezonlarini aniqlash
- Turli davriy nashrlarning kuchli va zaif tomonlarini iste’molchilar nuqtai nazaridan tahlil qilish
- Iste’molchining onlayn ommaviy axborot vositalarini tanlash mezonlarini aniqlash
- Turli xil onlayn nashrlarning kuchli va zaif tomonlarini iste’molchilar nuqtai nazaridan tahlil qilish
Shunday qilib, bunday tadqiqot natijalari media-rejani ishlab chiqishga yordam beradi. Tadqiqot maqsadli guruhingiz uchun eng samarali ommaviy axborot vositalaridan foydalanish imkonini beradi.
Bizning MOREINFO agentligimiz O‘zbekistondagi ommaviy axborot vositalari: onlayn ommaviy axborot vositalari, bosma nashrlar, davriy nashrlar, teledasturlar va radiostansiyalar bo‘yicha faol tadqiqotlar olib boradi, bu bizga mijozlar imtiyozlarining dinamik tendentsiyalarini ham sifat (ehtiyojlar, kutishlar o‘ziga xosligi) va miqdoriy jihatdan kuzatish imkonini beradi. (nashr, onlayn kanallar, radiostansiyalar yoki telekanallar afzalliklari reytingi).
Bunday natijalar uchun biz quyidagi usullardan foydalanamiz: yuzma-yuz suhbat, telefon so’rovi, kundalik usuli, onlayn suhbat. Sifatli natijalarga erishish uchun fokus-guruhlar va chuqur suhbatlar o’tkazamiz.