Chakana savdo auditi to’g’ridan-to’g’ri chakana savdo ob’ektlarida olib boriladigan muntazam tadqiqot bo’lib, tovar bozori hajmini, tovar belgilarining ulushini, taqsimlanishini, chakana narxlarini, tovar zaxiralarini va boshqa muhim ko’rsatkichlarni kuzatish imkonini beradi.
Ma’lumot to’plash malakali xodimlar tomonidan to’g’ridan-to’g’ri savdo nuqtalarida to’liq tanlangan chakana savdo paneli doirasida amalga oshiriladi.
Panel O‘zbekiston bo‘ylab supermarketlar, o‘z-o‘ziga xizmat ko‘rsatish do‘konlari, ochiq bozorlar, ixtisoslashtirilgan do‘konlar, ko‘cha sotuvchilari va umumiy ovqatlanish (restoranlar, kafelar, barlar) kabi turli xil savdo ob’ektlarini qamrab oladi. Axborot to’plash metodologiyasi savdo ob’ektlari tomonidan maxsus xarid jurnallarini to’ldirishga asoslangan bo’lib, bu aniqroq ma’lumotlarni olish imkonini beradi, shuningdek, og’zaki ma’lumot to’planadi.
Ushbu tadqiqot sizga quyidagi bozor ko’rsatkichlarini olishga yordam beradi: (alkogolsiz ichimliklar misolida)
• Alkogolsiz ichimliklarning umumiy hajmi?
- Tovarlarning umumiy savdo hajmi va sotish ulushi?
• O’rash turiga qarab umumiy hajm va sotish ulushi (PET o’rash, shisha idish, metall idish)
• Gazlangan shirin ichimliklarning umumiy hajmi va sotish ulushi
• Didga qarab sotishning umumiy hajmi va ulushi (Tarxun, Buratino, apelsin, shaftoli va boshqalar)
• Segmentga qarab umumiy hajm va sotish ulushi (Premium, Medium, Low)
• Tarqatish kanallariga qarab umumiy hajm va sotish ulushi (Baqqollik, qulaylik, HoReCa)
• Idish hajmiga qarab umumiy hajm va sotish ulushi (2l, 1,5l, 1l, 0,5l va hokazo)
• Ishlab chiqaruvchilarga qarab umumiy hajm va sotish ulushi
• iste’molning mintaqaviy farqlari
• “soyali” importning umumiy hajmi va sotish ulushi
• Raqobatchilarning ishlab chiqarish portfelining tuzilishi
• Savdo belgilariga qarab o’rtacha narxlar
• Ta’mga qarab o’rtacha narxlar
• Tarqatish kanallariga qarab o’rtacha narxlar
• O’rash hajmiga qarab o’rtacha narxlar
• Chakana savdo bozorida tovar belgilarining kirib borishi
• Hududlarda tovar belgilarining kirib borishi
• Tarqatish kanallariga qarab tovar belgilarining kirib borishi
• Peshtaxtadagi savdo belgilarining hajmi va soni
• Savdo belgisiga qarab hajmi va xarid ulushi
• Chakana savdo bozorida mavjud bo’lgan jami zaxiralar
• Savdo belgilariga qarab jami mavjudlik va aktsiya ulushi
• Qadoqlash turiga qarab (Tetra to’plami, shisha idish, folga) umumiy mavjudligi va zaxira ulushi
• Segmentga qarab umumiy hajm va aksiyalar ulushi (Premium, Medium, Low)
• Tarqatish kanallariga qarab umumiy hajm va zaxiralar (Baqqollik, qulaylik, Horeca)
• Qadoqlash hajmiga qarab umumiy hajm va zaxira ulushi (2l, 1l, 0,2l va boshqalar)
• Ishlab chiqaruvchilarga qarab umumiy hajm va aktsiya ulushi
• Ta’mga qarab umumiy hajm va stok ulushi
Sotishning ulushi va hajmi bo’yicha barcha ma’lumotlar tabiiy (litrda) va pul (o’zbek so’mi) ko’rinishida keltirilgan. Savdo bo’yicha hisobotlar va olingan ma’lumotlarning tahlili har oyda, ikki oyda bir marta, har chorakda yoki har olti oyda olinishi mumkin.
MOREINFO marketing agentligi xodimlari O‘zbekistonning 200 dan ortiq shahar va aholi punktlarida O‘zbekiston bozorida Chakana savdo auditini o‘tkazish bo‘yicha 10 yildan ortiq tajribaga ega.