Bozor tahlili asosiy bozor tadqiqotlaridan biridir. Raqobatchilar faoliyatini tahlil qilish bozorda o’z mavqeini egallash va ushlab turishga imkon beradi.

 

Ushbu turdagi tadqiqotlar yuqori raqobat sharoitida ob’ektiv va hayotiy ahamiyatga ega.

Bozor tahlili va raqobatchilar faoliyatini tahlil qilish kompaniyaning bozordagi salohiyatini baholashga yordam beradi. Ushbu turdagi tadqiqotlar bozor hajmini, uning o’sish potentsialini va mumkin bo’lgan foydani baholash va bashorat qilish uchun juda muhimdir.

 

Bozor va raqobatchilar tahlili quyidagi savollarga javob beradi:

  • Bozorning umumiy hajmi va qiymati qanday?
  • Mening raqobatchilarim kim?
  • Raqobatchilarim qanday narxlar bilan savdo qiladilar?
  • Bozorning asosiy ulushini qo’lga kiritish imkoniyati bormi?
  • Bozorda bo’sh rastalar bormi?
  • Chakana va ulgurji tarmog’ini rag’batlantirish mening raqobatchilar tomonidan qanday ishlatiladi?
  • Mening brendim qaysi kanallarda yetakchi bòlmoqda yoki orqada qolmoqda?
  • Bozor tendentsiyalari qanday? Va boshqalar…

Bunday tadqiqotlar uchun Market Survey, Retail Audit, iste’molchilar bilan yuzma-yuz suhbat, chakana va ulgurji savdo vakillari bilan ekspert suhbati qo’llaniladi.